Stresshantering

Meditation och stresshantering!
I grupp med minst 5 och max 10st.
 

För att kunna hantera stress är det viktigt att du hittar balans. Balans mellan arbete och fritid, vakenhet och sömn, rörelse och vila, krav utifrån och krav som man ställer på sig själv. 
Om du inte hittar balansen i vardagen, kommer stressen krypande och att leva med den under en längre tid kommer så småningom att påverka din egna hälsa.

Du kan öka din förmåga att hantera stress genom att

  • Stärka kroppen genom rörelse, rätt kost, och sömn!

  • Meditation eller regelbunden mindfulness,själv eller i grupp!

  • Umgås med vänner,familj eller sej själv!

  • Hitta på roliga aktiviteter,skaffa en hobby!

  • Beröring, tex massage

  • Healing.


Prioritera – hitta en känsla av kontroll genom att skära ned på kraven.
Acceptera dej som du är - du är bra som du är.
Underlätta för dej själv och släpp på dina egna krav på dej själv.
Avslappning i vardagen – hitta ett sätt som passar dig tex promenader, meditation eller umgås med en vän.

Bästa resultat uppnår du genom att stärka kroppen, sinnet och ta kontroll över alla måsten.
Den bästa förändringen sker genom flera små förändringar i vardagen.

Jag har guidade meditation och avslappnings grupper som startar upp nu under våren.

5 tillfällen á 90 min 1250:-